Rola motywacji w biznesie

Rola motywacji w biznesie.

Coraz częściej mówi się o tym, że większość przedsiębiorców zamyka swoją działalność w pierwszym roku istnienia na rynku.

Skąd taka tendencja i czy możemy podjąć działania, mające na celu zapobiegawczo temu przeciwdziałać?

Nie od dzisiaj wiadomo, że motywacja, która jest dobrze ugruntowana stanowi klucz do wszystkiego – odchudzania, nauki, zarabiania pieniędzy. W biznesie także ma ona ogromne znaczenia – począwszy od szczebla zarządu, przez szczebel menadżerski aż do poszczególnych pracowników. Motywację z samej definicji możemy uznać, jako stan gotowości do podjęcia poszczególnych działań. W biznesie zatem ma ona szczególne znaczenie – wiąże się z gotowością poświęcenia czasu czy własnego komfortu, aby budować dobrze prosperujący biznes, o ugruntowanej i stabilnej pozycji na rynku.

Warto mieć świadomość tego na czym polega faktyczna motywacja i jakie przynosi skutki. Będąc zmotywowanym do podjęcia konkretnych czynności jesteśmy skłonni zrezygnować z pewnych przyjemności, zdając sobie sprawę, że w dłuższej perspektywie, zainwestowany czas oraz wysiłek przyniosą profity, znacznie przewyższające zainwestowane środki. Taka świadomość znacznie wpływa na poziom determinacji, jaką dysponujemy. Dzięki temu bez zbędnego analizowania przystępujemy do kolejnych etapów, zamierzonych działań.

Motywacja, aby można było o niej mówić z pełną świadomością, musi wiązać się z pracowitością

Bez niej możemy tylko planować, co byśmy osiągnęli i sposób, w jaki byśmy tego dokonali. Natomiast dzięki pracowitości, jesteśmy w stanie podjąć faktyczne działanie, które, co do założenia, będą obfitowały w zysk.

Automotywacja

Jeśli chodzi o motywowanie samych siebie – należy tutaj dokonać wizualizacji założonego celu i ustalić drogę, która ma nas do tego zaprowadzić. Najlepiej dokonać tego w sposób pisemny. Badania dowodzą, że plany, które zostały w jakiś sposób uwiecznione na piśmie są o wiele częściej realizowane, niż te, o których się tylko mówi. W ciężkich chwilach warto sięgać do nich, przypominając sobie, jakie był nasze początkowe założenia i jak, wedle planu, wszystko miało przebiegać.

Motywowanie pracowników

Natomiast jeśli chodzi o motywowanie pracowników, mamy tutaj dwie opcje – motywacje materialną, która objawia się wszelkiego rodzaju benefitami typu premie, samochód służbowy etc. oraz niematerialną, w postaci awansu, pochwały na tle innych współpracowników czy pochwały w ogóle. Warto pamiętać, że ze strony pracownika tak naprawdę obie są równie ważne – rzetelny i dobry pracownik oczekuje nie tylko korzyści majątkowych ze swojej pracy, ale także jej docenienia sensu stricte przez swojego zleceniodawce.

LEAVE A RESPONSE

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

You Might Also Like